štvrtok 1. októbra 2015

Keď k nám veci prehovárajú



Nedávno mi cvenglo do oka krátke video, v ktorom český etnológ ospevoval životný štýl indiánov. V pamäti mi utkvelo pár myšlienok. Indiáni nič nevlastnia, drogy používajú na komunikáciu s vyššou silou (že vraj), žijú v súlade s prírodou, skúsenosti si predávajú ústne z generácie na generáciu a sledujú pohyb hviezd. 

Dávnejšie by som bola smutná a snívala by som o tom, ako žijem niekde v lese a hnevala by som sa na svoju realitu. Chvalabohu tieto časy sú preč ako aj výčitky z toho, že niečo vlastním. Čo sa stalo? Dospela som k pochopeniu, ktoré mi ukázala vec, môj ruksak s foto výbavou. Zistila som, že táto vec mi prináša radosť, len vďaka nej môžem spoznávať stále nových a úžasných ľudí, zažívať jedinečné okamihy a radosť šíriť ďalej. Ak by som nič nevlastnila práve tu a teraz, tak je zo mňa nešťastný bezdomovec. 

Všetci tí, ktorý sme sa nenarodili ako indiáni, nesmúťme, nám to proste nebolo súdené. To však neznamená, že žijeme o niečo chudobnejší život. Z nejakého dôvodu sme sa narodili tu a teraz a na tomto mieste je naše poslanie. Jedno čo máme s indiánmi spoločné je rozhodnutie o tom, ako budeme tento život žiť. 

Každá minca má dve strany. Všetci do jedného máme v sebe dobro aj zlo. Záleží na tom čo viac prevláda. Bohužiaľ je len málo článkov, kníh, dokumentov a správ, ktoré riešia obe strany mince. Preto často nadobúdame pocit, že žijeme v negatívnej dobe. Je len na nás aby sme v každej situácií hľadali aj to dobré aj to zlé. Neuspokojme sa s cudzou myšlienkou, hľadajme, čítajme, pátrajme a urobme si o všetkom svoj VLASTNÝ obraz. 

Narodili sme sa v dobe, ktorá je bohatá na zážitky, príležitosti a otvára nám nové svety, o ktorých sa nesnívalo ani naším starým rodičom. Ak zachováme mieru a rovnováhu pri využívaní týchto moderných darov, budeme sa z nich radovať, pomáhať druhým a brať ohľad na prírodu, aj my môžeme zmeniť svoj malý priestor na indiánsku osadu. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára