štvrtok 7. januára 2016

Čaro minulosti v prítomnosti. Môj prvý vyvolaný kinofilm

Túžba spoznávať stále niečo nové ma priviedla k myšlienke, oživiť čaro klasickej fotografie na kinofilm. Čo sa týka fotografie, s detstva si toho veľa pamätám.  Čo však vo mne dodnes silno rezonuje,  je pocit nedočkavosti a radosť s očakávania vytúžených záberov.  


Po založení prvého filmu do fotoaparátu trvalo skoro dva mesiace kým som ho vyfotila. Zrazu sa moje zmýšľanie výrazne zmenilo. Začala som sa viac sústrediť na nastavenia, viac som si uvedomovala dôležitosť scény, svetla a obmedzujúci počet záberov. Každé stlačenie spúšte vo mne vyvolalo do teraz neznáme pocity radosti zmiešanej s pochybnosťami, či sa záber podaril, plus neodolateľnej zvedavosti ako záber vyzerá.  Nesmierne ma to začalo baviť. Objavila som novú dimenziu, ktorá spája čaro minulosti s prítomnosťou. 

4.1.2016 som šla film vyvolať. Opäť sa ma zmocnila veľká túžba vidieť ich teraz a hneď. Musela som si však počkať 24 hodín :-(. Chcela som si urobiť aspoň malú radosť, tak som si dala vyvolať pár fotografií zo zrkadlovky. O hodinu som si po fotografie mala prísť. Pán, ktorý fotografie vyvoláva, ma však milo prekvapil. Spolu s digitálnymi fotografiami som si domov odniesla aj dlho očakávané zábery. Nečakala som kým prídem domov. Hneď na mieste som vytúženú obálku otvorila a s údivom som si prezerala fotografie. 

Musím sa priznať čakala som, že prvá várka nebude veľmi vydarená, keďže to bola pre mňa nová technológia a vôbec som netušila ako funguje. O to väčšia bola moja radosť z krásnych a ostrých záberov bez retuše a úpravy. Je pre mňa neuveriteľné vidieť ten rozdiel medzi klasickým a digitálnym fotoaparátom. Už chápem prečo sa všade spomína, že digitálna technológia ma toho ešte veľa čo doháňať a zdokonaľovať aby sa len priblížila kvalite fotografií na klasický kinofilm. 

Moja vášeň pre fotografiu sa opäť prehĺbila.  Chcem oživiť zabudnutú technológiu ako aj čaro, ktoré zo sebou prináša. Budem robiť všetko preto, aby som klasickú fotografiu vniesla aj do svoje práce a obohatila tak ľudí a ich spomienky. 

Pripájam na ukážku pár záberov z mojej prvej várky. Aj tu platí, na dobré sa dlho čaká. 









Nový čiernobiely film je založený. Teším sa na nové zábery a príležitosti, ktoré na mňa čakajú.






1 komentár: